GA VERDER

Misco solutions

27-03-2017

Misco verkocht aan Hilco Capital

Misco wordt door moederbedrijf Systemax verkocht aan Hilco Capital. Dit meldt The Register op basis van verschillende bronnen. De overname van de European Technology Products Group waar Misco ondervalt door Hilco Capital is later bevestigd door Systemax.

Hilco Capital staat bekend als inkoper van bedrijven die niet meer sterk groeien. Zo werden eerder HMV en Staples door Hildo Capital overgenomen. Naar verluidt gaan de Misco onderdelen uit het VK, Nederland, Italië, Spanje en Zweden over naar Hildo Capital. Misco Frankrijk wordt niet overgenomen.

Over heel 2016 zag Systemax zijn omzet met 9,4 procent zakken naar 1,7 miljard dollar. Het nettoverlies werd teruggedrongen van 48,3 naar 7,9 miljoen dollar. in het vierde kwartaal boekte he European Technology Products Group onderdeel een omzet van 238,1 miljoen dollar, een daling van 16,5 procent. over heel 2016 daalde de omzet met 8,7 procent naar 960 miljoen dollar.

Door: Dutch IT-Channel (https://dutchitchannel.nl/574248/misco-verkocht-aan-hilco-capital.html)